PUNK:
Pedagogické Umění Násobí Kurz

V pedagogické kariéře mě poselství punku velmi ovlivnilo. Rozhodl jsem se pro moderní vzpouru proti nevýrazným, masově pojatým postupům. Zde velmi podporuji revoltu proti zaběhnutým klišé. A že jich je ve školství dost.  Před založením své značky Aprobace PUNK jsem sbíral zkušenosti na širých bouřlivých mořích českého školství. Začínal jsem jako pedagogický plavčík a vypracoval jsem se na kapitána menšího a později plavidla II. stupně. Patnáct let na kapitánském můstku mě hodně naučilo o lidech, o tom jak je vést, o týmové práci, o důvěře, ale i o nepřízni osudu. Byly to někdy těžké chvíle, ale nelituji ani vteřiny. Právě ve velmi divokých vlnách se zrodily mnohé punkové strategie, jež mé plachty napínají dodnes.

Pedagogickým kapitánem jsem chtěl být od první chvíle, kdy jsem začínal jako řadový plavčík na lodi III. stupně. Mezi moji pravidelnou práci patřilo vzdělávání pasažérů v oboru pohybu a odolnosti vůči historickým fake news. Abych později snáze dosáhl kapitánských frček, dobrovolně jsem narukoval do vysokého učení o finančních záležitostech. Zde končí moje CV vsuvka. Nechci dále zdržovat otřepanými námořnickými povídačkami. Ale právě poznatky ze studia na ekonomické fakultě mně velmi pomohly k nabrání nového kurzu v bouřlivých vodách oceánu jménem Školství. Zjistil jsem totiž velmi převratnou věc, za kterou mě kupodivu ještě nekontaktovala Nobelova vědecká rada ze Švédska. 

Od nepaměti se rozvíjí a mění obchod. Vznikají nové a nové obchodní postupy, ekonomické teorie, marketingové modely, bezúročné půjčky, daňové prázdniny atd. To vše s cílem přežít a být úspěšný v obchodním světě. Aby firma obstála v konkurenci, musí jít ruku v ruce s výše uvedeným. Dalo by se jednoduše říci, že přizpůsobení se novým trendům dělá firmu úspěšnou. A zde se nachází můj tajný poklad pedagogické Atlantidy. Strategie změny, plánování, pravidla komunikace, postupy, marketing, HR strategie, wellbeing, hodnocení atd. Tyto a další úspěšné postupy může školství čerpat z prostředí businessu a ekonomie. A vše je již vyzkoušené. Řada čtenářů zde bude kroutit hlavou. Ale zkuste si to. Vezměte si do ruky nějakou knihu o úspěšném vedení firmy nebo článek o úspěšném obchodu. Slovo produkt nahraďte slovem vzdělání a slovo peníze nahraďte slovem žáci. Uvidíte, jak to do sebe zapadá a dává smysl. Český vzdělávací systém zde má velké rezervy. Z prostředí businessu a ekonomie právě čerpám hodně myšlenek a postupů pro Aprobaci PUNK aby zvýšila svůj potenciál a kurz.

Zkuste vymyslet tři věci, které by se dále mohly z ekonomie či obchodu přenést do oblasti školství. 

Přejít nahoru